פיטותרפיה -ריפוי בצמחי מרפא
"בראש ובראשונה, רפואת צמחים היא רפואת ההשתייכות, חוויה ישירה של הכלל את הפרט. העולם משופע בעשבי מרפא, בצמחי חיים. על אף השימוש לרעה באוצרות הטבע ודיכויו, מוצאים תרופות שיש בכוחן לעזור להתגבר על טעויות אנוש. כדי שנוכל להכיר את עצמנו,את האקולוגיה, ,הרוחניות, האינטואיציה והשכל הישר. בכל פעם שהיערות נכרתים וכל מכת גרזן, משהו מת גם בנו. כל חיה שאנו מכבדים ומחיים מביאה ברכה, כל נהר המתנקה ומתחדש זורם בעורקינו ומביא להתחדשות.
דויד הופמן-"צמחי מרפא הבנת השימוש ברפואת הצמחים"
עוד מבראשית ניתן ללמוד שהאדם נולד לחיבור ישיר עם הטבע באופן טבעי "כי האדם עץ השדה"
בספר בראשית ניתן ללמוד די הרבה על הנושא:..."ויאמר ה' תדשא הארץ דשא עשב מזריע זרע עץ פרי עשה פרי למינו אשר זרעו-בו על הארץ ויהי-כן: ותוצא הארץ דשה עשב מזריע זרע למינהו ועץ עשה -פרי אשר זרעו -בו למינהו וירא ה' כי טוב:...."
בראשית א' יא'
וכן :.."ויאמר ה' הנה נתתי לכם את כל-עשב זרע זרע אשר על פני כל הארץ ואת כל העץ אשר בו פרי עץ זרע זרע לכם יהיה לאכלה".
בר' א' כט'
ועוד:"..ויטע ה'הא-ל גן בעדן מקדם וישם שם את האדם אשר יצר: ויצמח ה'הא-ל מן האדמה כל עץ נחמד למראה וטוב למאכל ועץ החיים בתוך הגן ועץ הדעת טוב ורע,ונהר יצא מעדן להשקות את הגן ...."
בר' ב' ח'.
"בראש ובראשונה, רפואת צמחים היא רפואת ההשתייכות, חוויה ישירה של הכלל את הפרט. העולם משופע בעשבי מרפא, בצמחי חיים. על אף השימוש לרעה באוצרות הטבע ודיכויו, מוצאים תרופות שיש בכוחן לעזור להתגבר על טעויות אנוש. כדי שנוכל להכיר את עצמנו,את האקולוגיה, ,הרוחניות, האינטואיציה והשכל הישר. בכל פעם שהיערות נכרתים וכל מכת גרזן, משהו מת גם בנו. כל חיה שאנו מכבדים ומחיים מביאה ברכה, כל נהר המתנקה ומתחדש זורם בעורקינו ומביא להתחדשות.
דויד הופמן-"צמחי מרפא הבנת השימוש ברפואת הצמחים"
עוד מבראשית ניתן ללמוד שהאדם נולד לחיבור ישיר עם הטבע באופן טבעי "כי האדם עץ השדה"
בספר בראשית ניתן ללמוד די הרבה על הנושא:..."ויאמר ה' תדשא הארץ דשא עשב מזריע זרע עץ פרי עשה פרי למינו אשר זרעו-בו על הארץ ויהי-כן: ותוצא הארץ דשה עשב מזריע זרע למינהו ועץ עשה -פרי אשר זרעו -בו למינהו וירא ה' כי טוב:...."
בראשית א' יא'
וכן :.."ויאמר ה' הנה נתתי לכם את כל-עשב זרע זרע אשר על פני כל הארץ ואת כל העץ אשר בו פרי עץ זרע זרע לכם יהיה לאכלה".
בר' א' כט'
ועוד:"..ויטע ה'הא-ל גן בעדן מקדם וישם שם את האדם אשר יצר: ויצמח ה'הא-ל מן האדמה כל עץ נחמד למראה וטוב למאכל ועץ החיים בתוך הגן ועץ הדעת טוב ורע,ונהר יצא מעדן להשקות את הגן ...."
בר' ב' ח'.
..וְעַל־הַנַּ֣חַל יַעֲלֶ֣ה עַל־שְׂפָת֣וֹ מִזֶּ֣ה וּמִזֶּ֣ה כׇּל־עֵֽץ־מַ֠אֲכָ֠ל לֹא־יִבּ֨וֹל עָלֵ֜הוּ וְלֹֽא־יִתֹּ֣ם פִּרְי֗וֹ לׇחֳדָשָׁיו֙ יְבַכֵּ֔ר כִּ֣י מֵימָ֔יו מִן־הַמִּקְדָּ֖שׁ הֵ֣מָּה יוֹצְאִ֑ים והיו וְהָיָ֤ה פִרְיוֹ֙ לְמַאֲכָ֔ל וְעָלֵ֖הוּ לִתְרוּפָֽה׃
יח׳ מז יב